Річний звіт роботи школи за 2016-2017 н.р.
Горішненська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Миколаївської районної ради
Львівської області заснована в 1958 році.
З 2006 року школу очолює Маланчук Ганна Юріївна – вчитель першої категорії.
В школі працює 15 педагогічних працівника,в тому числі педагог-організатор; з них з вищою освітою – 12,з середньо-спеціальною освітою – 2, з незакінченою
вищою освітою – 1.Вчителів першої категорії – 11, другої категорії – 1, мають 9 тарифний розряд – 3 та 5 технічних працівників.
В школі створені умови для навчання і виховання учнів.Школа повністю забезпечена педагогічними кадрами.
В 2016-2017н.р. – навчався 61 учень
Середня наповнюваність по класах становить 7 учнів.
Школа І ступеня - 4 класи, школа ІІ ступеня - 4 класи.
Матеріально-технічна база школи задовільна й відповідає санітарним вимогам щодо експлуатації навчальних приміщень й надання освітніх послуг.
Проектна потужність школи розрахована на 105 учнів.
Загальна площа всіх приміщень 580 кв.м. Функціонують 7 класних кімнати.
Основна діяльність школи спрямована на створення умов для реалізації дер-
жавної політики в сфері освіти, законів України «Про освіту»,
постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про загаль-
ноосвітній навчальний заклад», «Про затвердження Державного стандарту базо-
вої та повної загальної освіти», «Про затвердження Державного стандарту почат-
кової загальної освіти».
На кожному рівні навчання забезпечується виконання державного стандарту, а
також дається теоретична і практична підготовка з дисциплін навчального плану з
метою максимального розвитку інтелекту, загальної культури, творчих можливос-
тей, фізичного і морального здоров’я.
В 2016-2017 навчальному році школа продовжувала працювати над
проблемою: «Ефективне використання сучасних форм і методів роботи на
уроках з метою формування в учнів навиків самостійного здобуття знань».
Орієнтуючись на цю проблему,була спрямована тематика засідань, нарад,
педрад, вибір ефективних форм методичної роботи вчителів.
Велике значення для вирішення проблеми школи мала вся методична робота, центром якої стала робота педагогічної ради,на засіданнях якої розглядались такі питання: «Стан викладання і рівень знань учнів з біології, хімії», «Роль педагога у розвитку соціально-зрілої особистості», «Розвиток пізнавальних інтересів на уроці і позаурочний час», «Аналіз навчальних досягнень за підсумками контрольних робіт за І семестр», «Про стан виконання навчальних планів і програм», «Про наслідки державної підсумкової атестацї».
Робота над вивченням цих питань була чітко спланована, був задіяний весь педагогічний колектив. Крім того, кожен учитель працював над самостійно обраною темою, яка б розв’язувала проблему школи.
Робота колективу була спрямована на розвиток педагогічного мислення, на відпрацювання професійних навичок, впровадження в практику роботи школи нових прогресивних методик і технологій, досягнення кращого педагогічного досвіду.
У 2016-2017 навчальному році управління закладом було спрямовано на здій-
снення державної політики в галузі освіти,створення належних умов для навчання
І виховання учнів, удосконалення змісту навчально-виховного процесу, впровад-
ження нових освітніх технологій,розвиток здібностей дітей і підлітків.
Керівництво,підвищення якості та ефективності внутрішкільного управління за-
безпечувалося документами планування роботи: річним,робочим навчальними
планами, планів виховної роботи,календарних планів,роботи шкільних МО.
Адміністрація використовувала різноманітні форми контролю,за станом НВП, такі, як вивчення стану викладання предметів,виконання навчальних планів і програм, перевірка класних журналів,іншої шкільної документації. Аналіз результатів кон-
тролю знаходить відображення в рішеннях педради,відповідних наказах по школі.
За підсумками 2016-2017н.р. із 60 учнів 1-9 класів:
- 6 учнів 1 класу вербально оцінені;
- 54 учні 2-9 класів атестовані;
- Всі учні переведені до наступних класів;
- 8 учнів випущено з 9 класу;
- 7 учнів нагороджено похвальними листами «За високі досягнення в навчанні» ( Дорик Д. – 2 клас , Шумська А. -3 клас, учні 4 класу - Бас Х, Вітрова Л., Раделіцька С., Костецька О. -6 клас, Дмитрак О. – 7клас).
За підсумками навчального року із 54 учнів школи мають знання високого рівня 7 учнів (12,9%6), достатнього – 24 учні (44,44%), середнього – 15 учнів (27,77%), початкового – 8 учнів (14,8%).
Результати ДПА учнів 9 класу
|
Рівень навчальних досягнень учнів |
|||||
предмет |
Кількість учнів |
Високий рівень |
Достатній рівень |
Середній рівень |
Початковий рівень |
|
Укр. мова |
8 |
1 |
5 |
1 |
1 |
|
Математика |
8 |
1 |
4 |
2 |
1 |
|
Англ. мова |
8 |
1 |
6 |
|
1 |
|
На постійнону контролі педколективу було відвідування занять учнями.
Кузьменко А. – учень 8 класу часто пропускав уроки без поважних причин.
З метою розвитку творчих здібностей учнів щороку проводиться розробка варіативної частини навчального плану. В кожному класі виділені години для проведення уроків християнської етики. У 8 і 9 класах вивчалось креслення. Певна частина годин використовувалась для проведення додаткових та індивідуальних годин з математики, української мови, англійської мови, історії України.
Учні школи мали можливість відвідувати такі гуртки: «Умілі руки», «Матема-
тичний», «Музичний», «Драматичний».
Протягом навчального року учні школи брали участь в інтерактивних конкурсах
«Крок до знань», «Кенгуру», «Колосок», «Цікава астрономія. У конкурсі «Крок до знань» взяли участь 4 учні 8,9 класів. В цьому конкурсі учні 8 класу Хоманчук А. зайняв ІІ місце, а Дмитрак А. – ІІІ місце (вчитель Волкова О.А.).У конкурсі «Кенгу-
ру взяли участь 28 учнів 2-9 класів. З них 11 учнів показали добрий результат.
В інтерактивному конкурсі «Колосок» взяли участь 11 учнів 2-9 класів.
В конкурсі «Цікава астрономія» брали участь 4 учні 6,7 класів. Костецька О. учениця 6 класу зайняла ІІ місце.
Виховна робота в школі була спрямована на реалізацію основних завдань і принципів громадянського виховання і здійснювалась за такими напрямками:
- Ціннісне ставлення до себе. Було проведено бесіди: «Особиста гігієна»(Ре-
вер Л.В.), «Чистота рук – запорука здоров’я» (Ратич Г.Д.),»Суд над ворогами
здоров’я» (Рибак О.Д.),»Зовнішній вигляд учня нашого класу» (Лях О.М.),
«Охайність та особиста гігієна» (Франків М.В.)та ін.
- Ціннісне ставлення до людей, сім’ї,родини. «Ми любимо Вас, дорогі вчителі» (Рудецька Н.І.), «Мамо, тобі низесенько вклонюсь» (Рибак О.Д.), «Дерево міцне корінням,а людина друзями» (Ратич Г.Д.) і ін.
- Ціннісне ставлення до праці. «Праця прикрашає людину» - бесіда (Рудецька Н.І. )«Чисте довкілля» - прибирання шкільної території (ВолковаО.А.), «Як я готуюся до уроків»- виховна година (Гарасюк О.М.)
- Ціннісне ставлення до природи. Години спілкування: «Про екологію рідного краю» (Рибак О.Д.), «Природа навколо нас» (Волкова О.А.), «Я-культурна людина» (Іваницька О.М.)
- Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави. Виховні години:
«Земля мила,де мати народила» (Франків М.В.), «Будь гідним громадяни-
ном своєї держави» (Ревер Л.В.), «Я громадянин України і пишаюся цим»(Лях О.М.), «Символи України» (Волкова О.А.), конкурс віршів- «Рідна
мова для мене,як батько і мати» (Рибак О.Д.)
У школі розроблено систему виховання учнівської молоді,мета якої – створення цілісної системи виховної роботи з класним і загальношкільним колективом учнів, у здійсненні індивідуального підходу до кожного школяра. Проводячи загально-
шкільні і класні заходи, учнів постійно заохочують до участі в організації і прове-
денні масових і групових форм роботи: бесід,ранків,уроків Пам’яті,історії рідного краю, ігор-мандрівок, вікторин,конкурсів, екскурсій. Одним із розділів виховної роботи є превентивне виховання.
На початку навчального року було складено загальношкільний план виховної
роботи. Відповідно до плану у школі були проведені наступні виховні заходи: «Квітковий вернісаж»,» Свято осені», «Прощай Букварику», «Свято Миколая», конкурс колядок і щедрівок, свято до Дня матері, урочиста лінійка до дня УПА,
тощо.Максимально охоплені учні організованим дозвіллям у позаурочний та канікулярний час.
Наказом по школі створено Раду профілактики з питань попередження правопорушень серед учнівської молоді, до складу якої входять педагогічні працівники, представники органів місцевого самоврядування та релігійної громади.
У роботі Ради використовуються різноманітні форми колективної,індивідуальної
роботи,проводяться зустрічі з батьками, представниками правоохоронних органів.
Робота педагогічного колективу школи з охорони праці організована згідно із Законом України «Про охорону праці» та Положенням «Про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах, закладах освіти. Стан роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії під час навчально-виховного процесу в школі знаходиться під щоденним контро-
лем адміністрації школи.
На засіданні педагогічної ради затверджується річний план роботи школи на навчальний рік, де передбачено розділ «Охорона та зміцнення здоров’я учнів». Посадові обов’язки працівників, інструкції з питань охорони праці й безпеки жит-
тєдіяльності є в наявності.Організація роботи з охорони праці контролюється дирекцією школи. Вона включає: контроль за навчанням і перевірку знань педагогів з охорони праці; систематичний контроль за проведенням різного роду інструктажів; контроль за розробкою й правильним оформленням інструкцій з
техніки безпеки.
Відповідно до Законів України «Про охорону праці» та «Про колективні догово-
ри й угоди між дирекцією школи й профспілковим комітетом підписаний колек-
тивний договір у якому визначені обов’язки сторін щодо організації безпечних і нешкідливих умов праці, а також умови реалізації працівниками школи своїх прав і соціальних гарантій на охорону праці.
Двосторонні обов’язки в колективному договорі пронизані з урахуванням усіх положень чинного законодавства, чому передували колективні переговори.
Питання охорони праці обговорювалися на нарадах при директорові, загальних зборах трудового колективу.
Щорічно на зборах трудового колективу, педрадах директор школи звітує про виконання колективної угоди між директором школи та профспілковою організа-
цією школи.
Один раз на три роки за планом роботи школи проводиться навчання та пере-
вірка знань з питань охорони праці та з безпеки життєдіяльності, техніки безпеки, пожежної безпеки.
Згідно вимог нормативних документів реєструються первинний, позаплановий, цільовий інструктажі для працівників і учнів.
Вчителі біології, хімії, фізики, трудового навчання, фізичної культури, інформа-
тики проводять первинний та повторний інструктаж перед початком практичних, лабораторних робіт. На початку навчального року, напередодні канікул та святко-
вих днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Про це свідчать записи у класних журналах.
Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці, тощо обговорювалися на батьківських зборах у всіх класах.
У приміщенні школи розміщені кілька стендів по безпечній поведінці.
На видному місці розміщені плани евакуації на випадок пожежі.
Оформлений куточок з безпеки життєдіяльності.
В школі проводиться значна робота по виконанню заходів з профілактики травма-
тизму невиробничого характеру.
Відповідно розроблених заходів з учасниками навчально-виховного процесу проводяться інструктажі, бесіди, вікторини, дискусії, місячники,тижні тема яких:
«Профілактика травматизму під час організації навчально-виховного процесу та в побуті, поведінка дітей з незнайомими предметами, дотримання правил дорож-
нього руху, надання долікарської допомоги.
У квітні місяці кожного року проводяться практичні заняття по евакуації учнів і працівників на випадок пожежі згідно планів евакуації.
Випадків пов’язаних з порушенням безпеки праці, безпеки життєдіяльності у ко-
лективі школи, на робочих місцях, під час організації навчально-виховного проце-
су у 2016-2017 н.р. не виявлено.Але були присутні випадки побутового травматиз-
му який стався з учнями школи: Кузьменком А. (9кл.), Гарасимів В. (8кл.), Квятковською І. (7кл.).
З метою забезпечення норм охорони праці на перервах чергують вчителі. На 01 вересня 2017 року всі працівники школи подали медичні книжки з доз- волом на роботу. Медичний огляд працівників школи та учнів здійснено лікарями Новороздільськї поліклініки в липні-серпні 2017 року. Медичне обслуговування учнів школи протягом року здійснюється медичною сестрою ФАПу с.Гоішнє.
Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної
установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи. Відповідно до цих списків видається наказ по
школі.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціо-
нального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування
учнів школи регламентується законами України «Про освіту» (ст.25), «Про загаль-
ну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст.5), Постановою Кабінету
Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у
навчальних та оздоровчих закладах». Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням на 8.73грн
Є пільгові категорії учнів які забезпечуються безоплатним харчуванням: діти поз-
бавлені батьківського піклування і діти батьки яких є учасниками АТО. Учні 5-9 класів харчуються за кошти батьків.
10 учнів школи пройшли оздоровлення у таборі «Щасливе місто»
Cучасна освіта перебуває в постійному оновленні, а тому вимагає від учителя
новаторських ідей, передових підходів у викладанні предмета. Важлива роль у
фаховому зростанні педагога належить організації методичної роботи в школі.
Методична робота спрямовувалась на впровадження у практику досягнень
науки та професійної майстерності, інноваційних технологій, передового педаго-
гічного досвіду. З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колектив-
ного керівництва методичною роботою було призначено головами методичних
об’єднань: вчителів суспільно-гуманітарного циклу – Гарасюк О.М., вчителів при-
родничо-математичного циклу – Волкову О.А., вчителів початкових класів – Ратич Г.Д., класних керівників – Рибак О.Д.
В роботі предметних МО використовувались різні форми роботи: повідомлен-
ня, виступи, огляди, дискусії, круглі столи тощо.Вироблялись методичні рекомен-
дації на основі вивчених та обговорених питань, впровадження яких сприяло під-
вищенню фахового рівня педагогів та навчально-виховної роботи.Розглядались
питання про роботу за Державними стандартами освіти, вивчення й реалізація
основних положень нормативних документів про освіту, форми організації самос-
тійної роботи учнів, методики організації та проведення сучасного уроку. Значне
місце в діяльності МО було відведене пропоганді перспективного педагогічного
досвіду.На засіданнях МО були розглянуті такі питання:
- МО початкових класів: «Творче завдання як засіб інтелектуальної культури молодшого школяра», «Розвиток самостійності школяра – актуальна проблема педагога – як розвивати інтерес дитини».
- МО вчителів гуманітарного циклу: «Дидактичні ігри на уроках української мови», «Вічні цінності зарубіжної літератури», «Використання тестових тех-
нологій на уроках історії, англійської і німецької мов», «Культура мовлення
вчителя словесника».
- МО класних керівників: Тренінгове заняття з батьками «Умови успішного
виховання», «Утвердження принципів загальнолюдської моралі, правди, доброти, справедливості та інших засобів доброчинності».